Maandag 04 september 2017
Wellicht is het goed om een voorstelronde te maken m.b.t. wie en wat bestuurstechnisch het komende seizoen zijn/haar vrije tijd wil besteden aan het laten functioneren van –onze- club.
Buiten de namen en verantwoordelijkheden is er nog één reden om onduidelijkheid weg te halen: voor de mensen die nieuw zijn of nog niet helemaal op de hoogte zijn van het reilen en zeilen bij een vereniging.
De onderstaande mensen zijn vrijwilligers, die hun taak met plezier op zich nemen. Geen van de bestuursfuncties en de daaraan verbonden commissies bij SO Soest zijn betaalde functies, heel kort en simpel, geen stuiver, nikkel…niks dus.
Hun vrijwilligerswerk doen zij (wij) naast ons werk, gezin enz., vrijwillig en met veel plezier. Het is onze taak om SO Soest goed te laten draaien met de middelen en mensen die we hebben. Wij doen ons uiterste best om het voor iedereen goed en leuk te maken en te houden.
Het is echter o.i. de taak van de leden, hun ouders ed. om er voor te zorgen dat wij het ook leuk hebben en er plezier in houden.
Er gaan dingen fout, er zijn sommige dingen (nog) niet (goed) geregeld; klopt. Geef dat a.u.b. aan, aan de juiste persoon EN DENK A.U.B. MEE AAN EEN OPLOSSING !
Een tegeltjeswijsheid, maar klinkend als een koe…
Marien Koene en Leo Rauch: zij zijn de jeugdvoorzitters. In het organigram van de club zijn zij een twee-eiige eenling; beide dus overal op aanspreekbaar. Leo zit namens de Jeugd in het Hoofdbestuur, Marien is naast jeugdvoorzitter ook voorzitter van het voetbalkamp. Leo is sinds lange tijd aan de club verbonden in diverse functies en taken. Marien komt oorspronkelijk uit het Westland, maar is ondertussen een vast gezicht in Soest en op de Soester velden (jeugdvoorzitter@so-soest.nl)
Michiel Heijmans: naast het secretarieel werk is hij ons KNVB geweten en – Wikipedia. Daarnaast zorgt hij voor de planning van de wedstrijden voor de zaterdagen en is hij de contactpersoon van en naar de KNVB. Tevens kan je voor jeugdzaken m.b.t. de website bij hem of Peter Beijer terecht. (michiel.heijmans@so-soest.nl )
Michel Veldhuizen: naast het financiële gebeuren is hij altijd inzetbaar voor “special projects”, zoals bijvoorbeeld het schoolvoetbaltoernooi.
Hij zorgt ook voor de instandhouding van de protocollen, iets wat de ondergetekende maar al te fijn vindt.
Onder hem valt Martin Faasse, de veelgeprezen materiaalman. De man die de zomer niet op vakantie kan om alle trainingstassen en ballen weer glimmend af te kunnen leveren. Samen met Michel is hij de hoofdverantwoordelijke voor het trainingsmateriaal bij de jeugd van SO Soest
Dirk Blok
Verantwoordelijk voor het complete reilen en zeilen in de onderafdeling; welpen/leeuwen, JO 8 t/m JO 12. dirk.blok@so-soest.nl
Hij wordt bijgestaan door de volgende wedstrijdsecretarissen.
John Hoebe. Verantwoordelijk voor het complete reilen en zeilen in deze afdeling;, JO 13 t/m JO 19. Hij wordt hierbij bijgestaan daar wedstrijdsecretarissen.
Deze wedstrijdsecretarissen zijn Connie Hilhorst (connie.hilhorst@so-soest.nl ) voor de O 13 t/m O 15 en Michael Knoope ( michael.knoope@so-soest.nl ) voor de O16 t/m O19
In een overgangsfase, door het wegvallen van de HJO bovenbouw, is Arnoud Boer (hjo-onderbouw@so-soest.nl) tot eind oktober HJO ( hoofd Jeugdopleidingen ) van alle afdelingen met uitzondering van de O 19 en de O 17-1. Na de opstartperiode hopen we weer een duidelijk(er) structuur te hebben staan.
Voor de goed orde, bij SO Soest is er voor gekozen geen aparte ‘meiden’-afdeling te hebben, zij vallen qua organisatie en aansturing ‘gewoon’ onder hun eigen categorie en wedstrijdsecretaris.
Voor de trainingsmethodiek en opzet en voor praktische zaken is Peter van Loon nog steeds bereid gevonden om daar zijn aandacht en kennis aan te geven.
Mede namens Marien Koene
Leo Rauch
Nieuwsoverzicht
Ga naar het programma van onze teams en de uitslagen. Winst, verlies of gelijkspel?
Bosstraat 137
3766 AE Soest
035 - 601 75 29 of 035 - 601 01 10
Secretariaat
Postbus 334
3760 AH Soest
administratie@sosoest.nl
NL64 INGB 0006 5812 88