Woensdag 10 juli 2019
Het lijkt zo simpel. Inschrijven voor het voetbalkamp van SO Soest. De webpagina openen, het formulier invullen en de betaling regelen. Maar juist de simpele zaken op het internet vereisen een helder denkpatroon van de makers, de websitebouwers. SO Soest heeft een partner die dat denkvermogen heeft. Het zijn mannen en vrouwen uit de praktijk. De mensen van Reto Internetburo snappen hoe zaken helder uitgelegd moeten worden. Wat korte lijntjes zijn en hoe je een bedrijf of organisatie goed kan presenteren met een uitstekende website.
Remco de Hiep stond ooit aan de wieg van Reto. Dat was in een tijd dat internet nog geen gemeengoed was in elke huiskamer. ,,We leven in een belevingswereld”, legt hij uit. ,,Het delen van informatie is net zo normaal als water uit de kraan. Wanneer je als onderneming jouw informatie wilt delen aan de buitenwereld dan moet alles kloppen. De inhoud, de actualiteit, maar ook de vormgeving en de data.”
Advies en ontwikkeling
,,Reto is een full-service internetbureau”, vertelt Remco. ,,Wij doen veel meer dan alleen het bouwen van een website. Elke klant is uniek in bedrijfsvoering, grootte en dienstverlening. Maatwerk is daarom logisch. Een website is een belangrijk onderdeel van het bedrijf. Een koppeling met de boekhouding en de telefooncentrale, het implementeren van adresboeken, het doorschakelen van informatie op het tv-scherm in de ontvangst- of productieruimte. Het is maar een greep uit de voorbeelden waarin internet gebruikt wordt en waarmee wij onze expertise leveren. Wij halen het maximale uit techniek.”
We staan aan de vooravond van het derde decennium van de 21ste eeuw. De technologische ontwikkeling is niet te stoppen. Alle informatie zit in je broekzak. De faciliteiten van PC, tablet en laptop zijn ook verkrijgbaar op smartphone. Waar stopt die ontwikkeling? Remco is daar helder in: ,,Tegenwoordig zijn niet alleen telefoon, tablet of laptop de toegangspoort tot internet. Ook de tv, auto, koelkast en nog veel meer gebruiksvoorwerpen kunnen met internet verbonden worden. Stilstand is in deze wereld achteruitgaan. De digitale revolutie gaat zo snel. Denk maar aan de invloed van social media. De economie draait op en om internet. Het gaat om het snel delen en beleven van informatie. Wij spelen daar op in. Reto adviseert en ontwikkelt.”
Reto, subsponsor van SO Soest, heeft naast de genoemde website voor het voetbalkamp van SO Soest, ook de clubwebsite ontwikkelt en vormgegeven. In 2017 werd de site gelanceerd en vanaf de eerste dag was het een succes. Dagelijks wordt www.so-soest.nl meer dan duizend keer aangeklikt. Alle informatie, tot op team niveau, is terug te vinden. Remco: ,,De clubwebsite is responsive en daarmee geschikt voor gebruik op mobiele apparaten zoals tablets en smartphones. Speelschema’s, standen, afgelastingen en uitslagen voor elk team kunnen op de website bekeken worden. Elke dag worden aankondigingen gedaan en nieuwe berichten geplaatst met uitlopende thema’s, van succesverhalen en verslagen en foto’s van activiteiten. Voor de wedstrijdprogramma's, standen en uitslagen is er een volledige automatische live datakoppeling gemaakt met de KNVB (KnvbDataservice / Club.Dataservice van Sportlink). Ook in het seizoen 2019/2020 zijn de teams van SO Soest zo up to date te volgen.”
Meer informatie: www.reto.nl
Telefoon: 035-6032305
Tekst: Peter Beijer
Ga naar het programma van onze teams en de uitslagen. Winst, verlies of gelijkspel?
Bosstraat 137
3766 AE Soest
035 - 601 75 29 of 035 - 601 01 10
Secretariaat
Postbus 334
3760 AH Soest
administratie@sosoest.nl
NL64 INGB 0006 5812 88