Woensdag 01 september 2021
Remco Dorrestijn, directeur van Dorrestijn Transport en Logistiek, ontdekte dat door de online verkoop van allerlei artikelen een steeds grote vraag komt naar efficiënte en kwalitatief hoogstaande logistieke oplossingen. Hij richtte WeFulfil op. Remco: ,,Ik zag dat de online dienstverlening een vlucht zou nemen .. Deze vorm van dienstverlening is veeleisend en innovatief in een snel veranderende wereld..”
Voor dit artikel is het belangrijk om de term fulfilment uit te leggen. Fulfilment is het gehele logistieke proces: van het ontvangen van goederen en deze in voorraad te houden, afhandelen van klantorders, het verzenden van pakketten de online communicatie, retouren behandeling en allerlei IT gerelateerde zaken die steeds belangrijker worden in de logistiek.
Een webshopeigenaar die groter groeit en zijn logistiek wenst uit te besteden, kan contact opnemen met WeFulfil. Op welke wijze is het Soester bedrijf zo’n ondernemer dan van dienst? Remco: ,,Wat zijn goede redenen om de logistiek van je webshop over te dragen aan WeFulfil? Je bespaart een hoop tijd. Voor 20:00 besteld is de volgende werkdag bij de klant in huis. En mocht je meer of minder artikelen op voorraad hebben, bewegen deze kosten met je mee. Dit alles gebeurt vaak tegen een tarief dat nauwelijks duurder is dan wanneer je zelf je pakket naar een pick up point brengt. Ook kunnen wij orders van zowel je webwinkel als een marktplaats als bol.com binnen je account verwerken en is koppelen met de meest populaire webwinkelsoftwarepakketten eenvoudig en snel geregeld. Daarnaast heb je als webwinkel door ons moderne software via het klanten portaal 24/7 toegang tot je status van je goederen, de voorraad, order informatie en retouren.”
Duurzaamheid
WeFulfil wil naast efficiënt en foutloos verzenden ook een aangename partner zijn met een zo duurzaam mogelijke dienstverlening. ,,Wij vinden dat iedereen een rol heeft in duurzaamheid. Daarom werken wij graag met duurzame partners en investeren wij continu in het verduurzamen van onze processen en die van onze klanten..”
Remco laat ons de wand zien waar allerlei certificaten bewijzen dat naast de standaard kwaliteitscertificaten duurzaamheid centraal staat in de onderneming. ,,De certificaten zijn geen doel op zich maar tonen aan dat wij iedere dag bezig zijn de dienstverlening voor onze klanten te verbeteren. De CO2-uitstoot door het vervoer van pakketten in de Benelux wordt door ons gecompenseerd: deels door bezorging met fietskoeriers, het restant via projecten van de Climate Neutral Group and Trees for all. Daarnaast heeft ons pand energielabel A. Verlichting is energiezuinig en slechts delen van het warehouse worden verwarmd en dat gebeurt met een warmtepomp. Energie wordt opgewekt uit zonnepanelen. Wij scheiden ons afval en hergebruiken ons materiaal. Wat wij tekort aan energie hebben, kopen wij in wij en is uitsluitend uit duurzame productie.”
De groei bij WeFulfil is volgens Remco ‘geëxplodeerd’ en de verwachting is dat de online verkopen sterk blijven groeien de komende jaren. ,,Ons bedrijf heeft behoefte aan enthousiaste en betrokken toppers die mee willen helpen aan de optimalisering van onze service. We werken hard en zijn erg klantgericht met genoeg ruimte voor humor en plezier op de werkvloer (en daarbuiten). Mocht je je herkennen in bovenstaand verhaal en nieuwsgierig zijn. Check de website voor onze vacatures.”
Meer info: www.we-fulfil.nl
NieuwsoverzichtGa naar het programma van onze teams en de uitslagen. Winst, verlies of gelijkspel?
Bosstraat 137
3766 AE Soest
035 - 601 75 29 of 035 - 601 01 10
Secretariaat
Postbus 334
3760 AH Soest
administratie@sosoest.nl
NL64 INGB 0006 5812 88